FAQ

FRÅGOR & SVAR


Använder ni alltid originaldelar när ni servar och reparerar min bil?


Ja, alla oljor och reservdelar som vi använder är av samma kvalité som original eller högre.


Noterar ni servicen i biltillverkarnas Digitala Servicebok (DSR)?


Ja, vi har i dagsläget tillgång till bl.a följande biltillverkares digitala servicehistorik:


  • Jaguar
  • Land Rover
  • Range Rover
  • Audi
  • Volkswagen
  • Skoda
  • Seat
  • BMW
  • Mini
  • Mercedes-Benz
  • Smart
  • Ford
  • Toyota
  • Mazda


Upphör min nybilsgaranti att gälla om jag lämnar in min bil för service hos er?


Nej, då vi alltid följer tillverkarnas anvisningar och utför ett fackmannasmässigt korrekt arbete fortsätter din nybilsgaranti att gälla.

Självklart får du alltid en stämpel i serviceboken/DSR samt eventuell serviceindikator nollställd.


Kan jag lämna in min bil utanför era öppettider?


Ja, fråga oss när du bokar tid så får du instruktioner.

Skulle du behöva lämna in bilen utanför våra öppettider och utan förbokad tid, kontakta då Assistanstjänsts jourtel: 08-226 226 för mer information.


Min bil går ej att köra, hur får jag den till verkstan?


Kontakta Assistanstjänsts jourtel: 08-226 226 så får du bärgningshjälp dygnet runt.


Vad kostar det att laga bilen?


För att få en offert på reparation av er bil kan ni skicka en offertförfrågan genom att klicka här.


Vad kostar det att göra en service på bilen?


För att få en offert på service av er bil kan ni skicka en offertförfrågan genom att klicka här.



HITTA TILL OSS

BRUTTOVÄGEN 24, LOKAL 8A

175 43 JÄRFÄLLA

ÖPPETTIDER

MÅNDAG-FREDAG: 08.30-17.30

LÖRDAG-SÖNDAG: JOUR

JOUR VIA

ASSISTANSTJÄNST AB

TELNR: 08-226 226 

VERKSTADSAKUTEN Copyright @ All Rights Reserved

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera